Mission Impossible: Ghost Protocol



"När Ethan Hunt och IMF beskylls för att ha bombat Kreml klipper den amerikanska staten plötsligt alla band till organisationen, något presidenten kallar "Ghost Protocol". Utan resurser eller manskap måste Ethan hitta ett sätt att rentvå sin organisatins namn och dessutom förebygga en terrorattack."
-Sf.se

Mission Impossible kommer man väl nästan aldrig tröttna på?
Det var mycket fart och spänning i filmen och man blev verkligen inte uttråkad när man satt där i biosalongen. Det är väldigt svårt att hitta en bra actionrulle nuförtiden men denna tillhör verkligen bland dom lite bättre rullarna, tycker i alla fall jag. 

Däremot tyckte jag filmen kunde vara lite förutsägbar som tex. när de var på hotellet i Dubai. I samma ögonblick som de berättade att handskarna Ethan skulle ha på sig för att klättra på utsidan av hotellet inte fick lysa rött visste man att de självklart skulle göra det. Så att han skulle bli tvungen att få komma på en egen lösning för att klara av uppdraget. Samt att man även visste att den lite mörkhyade tjejen skulle ta dö på den blonda bruden som dödade hennes partner i början utav filmen, det stod skrivet i pannan på henne.

Riktigt roligt att det var den svenska skådespelaren Michael Nyqvist som var den stora brottslingen i filmen. Det var dock lite jobbigt när han höll tal på svenska som sedan blev sagt på engelska direkt efteråt och samtidigt såg man det på svensk text. men det är bara jobbigt här i Sverige skulle jag tro.

Tror att filmen har störst effekt på bioduken som alla andra filmer också har men jag tänkte speciellt på en scen som jag tyckte var lite obehaglig. Ethan stod på kanten ett par 100 våningar upp på hotellet i Dubai och tittar ner över kanten, svindel? Ja något faktiskt! Trots att man inte stod där själv så var det riktigt obehagligt speciellt för alla er som har lite höjdskräck precis som jag. 

Något som verkligen höjde filmen i mina ögon var slutet på sista slagsmålet. När Cobalt hade trillat ner ett par våningar i parkeringshuset. Hade han rest sig och fortfarande kunnat slåss in i det sista så skulle de blivit alldeles för mycket och man hade blivit ganska besviken på att dem inte hade kunnat hålla sig någolunda realistiska. De bestämde sig för att hålla de lite realistisk i alla fall och Cobalt levde men kunde inte röra sig.

Rekommenderar verkligen denna filmen och tycker ni om de tidigare Mission Impossible så får du absolut inte missa denna. Hade inga höga förväntningar eller snarare inga förväntningar alls nästan när jag kom till bion och jag gick hem med riktigt nöjd och med ett stort leende på läpparna.



Kommentarer
Postat av: Nicole

Sv: haha! :D vill du / vad för bild vill du ha med i inlägget som jag länkar? :)



Det var kanske inte så svårt (men jag ska klippa en bit) så därför tog alla till som att klippa lugg slinga osv... Men bara klippa ;)

2012-02-15 @ 16:47:16
URL: http://nnnnicolee.blogg.se/
Postat av: CASSANDRA - TÄVLING

sv; hihi aa eller hur ;D

2012-02-15 @ 20:13:09
URL: http://bruudar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin
bloglovin